Leren lezen is leuk

Argumenten voor mensen die de methode niet kennen:

– De beste lesgevers aan kinderen zijn hun vaders en moeders. Het is de simpele aandacht waar kinderen zo gelukkig van worden 🙂

– 6x Per dag 5 minuutjes met de Nanny leert je lezen (Glenn Doman) methode bezig zijn, is een extra toevoeging van de tijd/aandacht voor je kind. Het is niet dat het kind daardoor minder tijd heeft om te spelen. Een kind ziet dit juist als spelen.

– Samen lezen, samen de woordkaarten doen, samen stippen tellen (leren rekenen), een woordenspel-dvd bekijken of alleen met een rammelaar in de box zitten? Laat je kind maar kiezen wat hij/zij leuker vindt?

– Vraag het kind wat ze het liefst wil doen? Samen met u als ouder, of zelf/alleen spelen?

– Elk kind kan een genie worden: “Dat hoeft niet voor mij” kunt u zeggen. Maar als je een goede basis hebt zoals met dit onderwijs, dan kun je er nog steeds voor kiezen voor elektriciën of schoonmaker te worden, maar dan heb je het gekozen uit vrije wil; niet omdat je beperkt was in je opleiding en daardoor minder keuzes had.

– Als ouder heb je dus de keuzevrijheid van je kind voor later, in handen.

– Leren lezen en rekenen kennen wij als ‘niet leuk’, als verplichting, als iets waar je voor naar school moet. Maar als je het op een heel vroege leeftijd leert, alleen maar spelenderwijs en omdat het leuk is, dan bestaat ‘niet leuk’ niet meer.

– Leren -en dus naar school gaan- is en wordt dan een feest.

– Als het kind op vroege leeftijd heeft leren lezen en rekenen, wordt dit uitgebreid met het opdoen van encyclopedische kennis. Het kind gaat zich dus in alle richtingen ontwikkelen die hij/zij leuk vindt.

– Uw kind leert elke uitdaging aan te pakken, ook als dit moeilijk is voor hem of haar.

– Hoe blij zult u als ouder zijn, als uw kind met een grote 🙂 van school komt en vertelt dat ze alweer een goed cijfer had voor lezen/rekenen.

– Hoe blij zult u zijn als ouder, als uw kind heel gelukkig is om de volgende dag weer naar school te gaan?

– Huiswerk vinden kinderen nooit leuk. Door deze les-methode is huiswerk overbodig geworden. Wilt u nog vragen aan uw kind wat zij het liefste wil?

– Faalangst is ook overbodig geworden met deze lesmethode. Kinderen die achter lopen in taal of rekenen gaan gewoon door in hun eigen tempo en halen het op een gegeven moment in. Zo krijgt een kind ook niet het gevoel dat hij niet bij de groep hoort.

– Wanneer alle kinderen op hun eigen tempo en manier kunnen leren/groeien, ontstaat er ook veel minder kans op pesten. Er is ruimte/respect voor iedereen, in plaats van ‘je houdt de groep op, jij kan het niet, jij kan niet mee doen, je bent niet snel genoeg’.

– Wat hierdoor ook ontstaat, is dat kinderen die al verder zijn, de kinderen gaan helpen die nog minder kunnen. Hierdoor krijg je een ‘natuurlijke’ assistentie voor de docent 😉

– Hoe gaat de toekomst er uit zien met een generatie kinderen die geen angsten en beperkingen meer hebben, die nooit gepest zijn en blij en vrij in het leven staan? De maatschappij zal hierdoor compleet veranderen.

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Spring naar toolbar